Күні: 29.01.2021 ж.
Тақырыбы: "өмірдегі геометриялық фигуралар". 2 сынып
Өзектілігі
Геометрия адамды ғарыштағы заттың пішіні, мөлшері мен орналасуы туралы барлық жерде қоршайды. Геометриялық принциптер өмірдің барлық саласында – құрылыс пен сәулет өнерінен бастап ғылыми қызметке дейін қажет, өйткені геометрия логикалық және шығармашылық ойлауды дамытады. Геометрияның басталуы-геометриялық фигуралар.
Материалда математикадан сыныптан тыс іс-шараның дамуы және оған арналған презентация бар. Материал пәнге деген қызығушылықты, тапқырлықты, қызығушылықты, логикалық және шығармашылық ойлауды дамытады, дағдыларды практикалық қолдануға ықпал етеді, жауапкершілік пен өзара көмек сезімін, ұқыптылықты тәрбиелейді, қарым-қатынас мәдениетін дамытады.
Мақсаты: бірлескен іс-әрекет негізінде оқушылардың "нүкте", "түзу", "сәуле", "кесінді" ұғымдары туралы түсініктерін бекіту.
Міндеттері:
Пәндік:
- "түзу", "сәуле", "кесінді" ұғымдарымен танысу»;
- түзулерді, сәулелерді, кесінділерді тануды және оларды сызғыштың көмегімен бейнелеуді үйрену.
Метапәндік:
Танымдық: проблемаларды тұжырымдауды және оларды шешуді үйрену; қажетті ақпаратты іздеуді жүзеге асыру және оны оқу тапсырмаларын орындау үшін қолдану.
Коммуникативті: сыныптастардың пікірін тыңдау қабілетін қалыптастыру; сұрақтар қою, өз пікірін қалыптастыру, топтарда жұмыс істеу.
Реттеуші: өз іс-әрекеттерін жоспарлау; алгоритм құру және ол бойынша жұмыс істеу.
Жеке: өз жұмысын және сыныптастарының жұмысын дұрыс бағалауды үйрену; оң оқу мотивациясын қалыптастыру.
Жоспарланған нәтижелер. Оқушылар түзу сызықтарды, сәулелерді, кесінділерді тануды; оларды сызғыштың көмегімен құруды және дұрыс белгілеуді, іс-қимылдардың дұрыс орындалуын талдауды үйренеді.
Сабақ барысы.
1.Орг. сәт.
- Шеңберге балалар жиналды,
Сол жақта дос және оң жақта дос.
Қолымызды бірге аламыз
Біз бір-бірімізге күлеміз.
Проблемалық жағдай жасау.
Өлеңді тыңдап, бүгін не туралы сөйлесетінімізді болжаңыз.
Взгляни на жазықтар, орман және өріс -
Біздің әлем жер деген атпен әдемі.
Мұнда алмұрт, құлпынай, қарбыз және банан бар,
Міне, доп, себет, қоршау және стақан.
О, не үшін, достар, не үшін
Олардың арасында олар ұқсас емес.
Пішін мен түстің әртүрлілігі
Бізге туған планета берді,
Ал геометрия-бұл пәннің формасы туралы ғылым.
Шынында да, балалар, біз бүгін геометрия еліне барамыз.
2.Оқу іс-әрекетін ынталандыру
Бұл таңғажайып ел Сізді барлық жерде қоршап алады, тек мұқият қарау керек және сіз геометриясыз өмір сүру мүмкін емес екенін түсінесіз.
Бүгін бізге қонаққа он қыз келді . Бұл өте ақылды қыз, ол ешқашан уақытты босқа өткізбейді. Ол геометриялық фигуралар туралы көптеген қызықты нәрселерді біледі және өз білімімен сіздермен бөліскісі келеді. Сізге қызықты білуге, ол қалайды сіздермен бөлісуге? Он жасар қыз бізге Зея өзенімен қайықпен жүруді ұсынады. Саяхатта кейде қиындықтар болады. Бірақ біз олармен не істейміз? (Біз оларды жеңеміз!) Ыңғайлы отырыңыз және жолға шығыңыз! Ілеспе жел!
3. Негізгі кезең.
- Бірақ бұл не? Қайық орнынан қозғалмайды ма?
- Міне, бірінші кедергі. Біздің қонағымыз тапсырманы орындау арқылы оны жеңуді ұсынады.
- Біздің кемеден тұратын геометриялық фигураларды атаңыз .
- Әрбір дұрыс жауап үшін он жасар қыз сізге сиқырлы Гүлден-жеті Гүлден жапырақ береді. Егер сіз барлық жапырақшаларды жинасаңыз, онда сіз өте маңызды нәрсені үйренесіз. Абай болыңыз, байқаңыз, белсенді болыңыз.
Молодцы! Ал енді ойнайық. Ойын "нүкте, нүкте, екі ілмек" деп аталады. Осы белгілердің көмегімен көңіл-күйіңізді суреттеңіз.
• ( •
"Нүкте" сөзі нені білдіреді?
Ол өте кішкентай, ол көрінбейді, бірақ бұл геометриядағы негізгі фигура. Ежелгі грек ғалымы Евклид "нүкте – бұл бөліктері жоқ нәрсе"деп айтқан. Латын тілінен алынған "нүкте" сөзі лезде жанасу, инъекция нәтижесін білдіреді. Жапырақтарыңызға бірнеше нүкте салыңыз. Балалар, айналамыздағы барлық заттардың аттары бар, ал біздің нүктелеріміздің аттары жоқ. Ғалымдар оларды латын әліпбиінің бас әріптерімен белгілеуді ойлап тапты. Обозначьте олардың.
Мен сізге нүкте туралы көңілді ән тыңдауды ұсынамын. (Нүкте, нүкте, үтір…)
Өзіндік жұмыс.
"Түзу және қисық сызықтар" аралына сапарымызды жалғастырамыз. Өзіңізбен бірге нүкте алыңыз. Бұл аралға жету үшін сызықтар салуды үйрену керек. Біз Зея өзенінің толқындарын аралаймыз. Он жасар қыз сізге екі нүктенің көмегімен толқындар салуды ұсынады.
"А" және "В" нүктелерін сызыңыз, олар арқылы көк қарындашпен қисық сызық сызыңыз.
Бұл сызық Толқынға ұқсас ма?
Осы 2 нүкте арқылы тағы бірнеше қисық сызық сызуға бола ма?
Оқушылардың тұжырымы: 2 нүктеден кейін сіз қисық сызықтардың шексіз санын тарта аласыз.
"А" және "В" нүктелерін сызыңыз, олар арқылы қызыл қарындашпен түзу сызық сызыңыз.
Осы екі нүкте арқылы тағы бір түзу сызық салуға бола ма?
Оқушылардың тұжырымы: 2 нүктеден кейін тек 1 түзу сызық сызуға болады.
Тапсырма: тамшы қай суретте түзу сызықты дұрыс жүргізгенін анықтаңыз .
• •
Сур.1
* * Сурет.2
• •
Сур.3
Енді тікелей сызықтарды өзіңіз жасаңыз. Сізге жадынама дайындаған ондаған қыз сізге көмектеседі (әркімнің үстелінде ):
Қалай түзу керек?
2 нүкте арқылы түзу салу:
- возьми желісін және приставь оның нүктелері, сондықтан сәл-сәл находила осы нүктеге;
- сызғышты сол қолыңызбен ұстамаңыз;
- қарындашпен солдан оңға қарай түзу сызық сызыңыз.
Молодцы! Біз аралға жеттік, демалуға және көңіл көтеруге болады!
Физминутка.
Екі нүктені қосыңыз –
Тікелей шығады. (Қолдар жағынан)
Саусақпен тікелей жүргіземіз,
Қисық емес, тегіс. (Қолдың ауада қозғалуы)
Тікелей сызықтардан біз оңай бүктейміз
Ұқсас бірнеше фигуралар: (фигураларды көрсетіңіз немесе мұғалімге қайталаңыз)
Ромб, шаршы, тіктөртбұрыш
Және, әрине, Үшбұрыш.
Біз келесі аралға баратын кез келді. Онда тұрады…
Онда кім тұрады, сіз ондаған қыз сіз үшін дайындаған жұмбақтарды шешіп білесіз.
Ол күннен ұшады,
Тесіп қалыңдығы бұлт
Және дәптерде болады,
Ал зовется жай - ...(луч)
Ол екі жағынан шектелген
Және сызғыш бойынша өткізілді.
Оның ұзындығын өлшеуге болады,
Және ол сондай-ақ қиын емес! (Кесінді)
Молодцы! Ал кесіндіні сәуледен қалай ажыратуға болады?
Біздің кейіпкеріміз сізге бір рет қалай ашылғаны туралы айтып береді. Ол серуендеуге шешім қабылдады, бірақ тек түзу сызықта. Ол жүрді, бірақ түзу аяқталған жоқ. (Неге?). Шаршадым Қыз-десяточка, прилегла демалуға иә ұйқыға кетті. Мен оянғанда, қайтып оралғым келді. Ол жүрді, және тағы да түзу аяқталмайды. Қыз қорқып, жылады, бірақ, Бақытымызға орай, онымен бірге жеті түсті гүл болды.
Балалар, қыз қандай тілек жасады деп ойлайсыз?
(Она попросила үшін тікелей аяқталды.)
Содан кейін сиқыр болды: қыздың екі жағынан түзу үзілді .
Он жасар қыз қуанды, енді ол сегментте қалды.
Сіз байқадыңыз ба, балалар, сегмент түзу сызықтан несімен ерекшеленеді?
(Сегмент екі жағынан шектелген).
Он жасар қыз сегментте ойнағанды ұнатты және ол достарын шақырады, бірге одан да қызықты болады деп шешті. Бірақ ол түзу сызықтан қалған фигураларға өкінді, содан кейін ол оларға күн беруді шешті.
- Алақай! -он жасар қыз айқайлады.
- Қазір бұл фигуралар күн сәулесінен басталып, одан ұшсыз жүретін сәулелерге ұқсайды.
Догадайтесь қарағанда луч ерекшеленеді кесіндінің?
(Сәуленің басы бар, бірақ соңы жоқ, ал сегмент екі жағынан шектелген).
Міне, осындай ашылуды бір кездері ондаған қыз жасады!
Міндет. Балалар, біздің Зея өзенінде қандай балық түрлері өмір сүретінін білесіз бе? Атаңыз. Ғалымдар 60-тан астам түрді есептеді.
Шешеді міндет.
Карасик гуджонға қарағанда ұзын, бірақ шортанға қарағанда қысқа. Карасик немесе шортаннан ұзын кім? Айтыңыз аты. Мұны сегменттермен көрсетіңіз.
Шығармашылық шеберхана. Он жасар қыз сізге келесі тапсырманы дайындады: ұсынылған геометриялық фигуралардан балықтың қосымшаларын орындау (2-қосымша). Өтінішіңізді безендіру үшін түзу, сәулелер, сегменттер, қисықтар мен нүктелерді қалай қолдануға болатындығы туралы ойланыңыз.
4.Рефлексия. Қорытындылау.
Қорытындылай келе, балалар жеті гүлді гүл жапырақшаларын жинайды
Күшті болу үшін көп жаттығу керек, ал батыл болу үшін көп нәрсені білу керек. Математиканы оқып, өз еркіңізді тәрбиелеңіз, және бұл бекініс сізге бағынуы керек!
Балалар, бүгін сіз геометриялық фигураларды зерттедіңіз, он жасар қыз Сіз үшін Зея өзенінде кемемен қызықты саяхат жасады, ал оның сыйлығы - жеті түсті гүл-сізді біріктірді. Сонымен, геометрия-бұл шығармашылықпен айналысатындардың барлығын біріктіретін және жаңа ашылуларға ұмтылатын қызықты ғылым.
Енді фразаны жалғастырыңыз: "бүгін мен..»
Білдім..
Түсіндім…
Үйренді…
Менің ең үлкен жетістігім…
Мен ең маңызды қиындықтарды сезіндім…
Жоқ, істей алуы керек, ал енді жасай аламын…
Келесі сабақта Мен қалаймын…
Біздің саяхатымыз аяқталады, бірақ барлық аралдар әлі зерттелмеген. Он жасар қыз сізге жақсы жұмыс үшін алғыс айтады және барлығын әуе кемесінде жасайтын келесі сапарға шақырады, бірақ алдымен оны геометриялық фигуралардан жасаймыз.