«Ақмола облысы білім басқармасының Бұланды ауданы білім бөлімі Иванковка ауылының негізгі орта мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі
 Коммунальное государственное учреждение «Основная средняя школа села Иванковка отдела образования по  Буландынскому району управления образования Акмолинской области»

СоцСети

    

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Ата-аналарға арналған ақпарат "Ата-аналар суицид туралы не білуі керек»

20.04.2021

Ата-аналарға арналған ақпарат

"Ата-аналар суицид туралы не білуі керек»
Ұғымдардың анықтамасы
Суицид – қасақана самоповреждение со смертельным исходом, (лишение себя жизни).
Психологиялық мағынасы суицид жиі жасалады отреагировании аффект, алып тастау эмоциялық кернеу, күту бір жағдайларға ерік неволей көрсетіледі адам.
Өз-өзіне қол жұмсайтын адамдар, әдетте, қатты ауырсынудан зардап шегеді және күйзеліске ұшырайды, сондай-ақ өз проблемаларын шеше алмайды.
Суицидтік мінез-құлық-суицидтік әрекеттің көрінісі-ойлар, ниеттер, мәлімдемелер, қауіптер, әрекеттер, әрекеттер.
Суицидтік мінез – құлық қалыпты жағдайда да (психопатологиясыз), психопатияда да, Мінез-құлықтың екпінінде де кездеседі-соңғы жағдайда ол өткір аффективті немесе патохарактерологиялық реакциялардағы девиантты мінез-құлықтың бір түрі болып табылады.
Суицидент-өзіне-өзі қол жұмсауға әрекет жасаған немесе өзіне-өзі қол жұмсауға бейімділігін көрсеткен адам.
Статистика бұл мәселенің өзектілігін көрсетеді:
Суицид статистикасы
● Суицид - бүкіл әлемде өлімнің 13-ші себебі.
● Біздің елде күн сайын 5 жастан 19 жасқа дейінгі 17 бала өз-өзіне қол жұмсайды және бұл қорқынышты сандар өз-өзіне қол жұмсау жағдайларын ескермейді.
● 14-24 жас аралығындағы адамдардың 30% - ында суицидтік ойлар болады.
Жас параметрлері:
Суицид жасына қатысты нақты статистика бар. Жағдайлардың басым көпшілігі өтпелі жастағы ұлдар мен қыздардың үлесіне тиетіні белгілі болды. Мамандардың пікірінше, жасөспірімдер психикасы өзіне-өзі қол жұмсауға бейім. Медицинаның құрғақ тілінде бұл арнайы термин деп аталады - "жыныстық суицид", яғни жыныстық жетілу кезінде өзін-өзі өлтіру.
Жақында суицидтің "жасаруының" айқын тенденциясы байқалды және бұл әлемнің барлық елдеріне тән. Балалар көбінесе "компания үшін" өмірден кетіп, пұтының немесе танысының үлгісін ұстанады. Балалардың өз-өзіне қол жұмсау контекстінде "ерікті" деген терминді қолданудың қолайлылығы туралы ойлануға тұрарлық, 6 жастан 12 жасқа дейінгі кішкентай тіршілік иелері өлімнің не екенін және олардың әрекеті нәтижесінде не болатынын түсінбейді. Бүкіл әлемге ашуланған бақытсыз жасөспірімнің қалыптаспаған психикасы оның үлесіне түскен ең қиын эмоционалды тәжірибелерді басқара алмайды.
Балалық шақтағы суицидтік мінез-құлық жасөспірімдікке қарағанда анағұрлым ауыр. Өзін-өзі өлтіру тәсілдерін білмеу, өзін-өзі өлтіру аутоагрессияның түріне қарамастан өлім қаупін арттыруы мүмкін. Сонымен қатар, балалар ағзасы ерекше жасқа байланысты реактивтілікке байланысты интоксикацияға, асфиксияға (асфиксия), жарақаттарға сезімтал. Балалық шақта өз-өзіне қол жұмсауды абайсызда жазатайым оқиғамен ажырату жиі қиын. Балалар көліктің астына түсіп, дәрі-дәрмектерді жұтып, үйлерден секіреді, баспалдақтардан секіреді, өздерін өртеп, батып кетеді.
Кез-келген суицид әрекеті өте қауіпті екенін есте ұстаған жөн! Біріншіден, бұл шынымен өліммен аяқталуы мүмкін. Бұл әртүрлі мәселелерді шешудің тәсілі болуы мүмкін. Шын мәнінде, бұл басқа адамдарды айла-шарғы жасау. Кез-келген мәселе өліммен ойынға айналады. Бұл сондай-ақ төтенше, нервтерді қысатын, ойын-сауықтың бір түрі, кернеуді жою болуы мүмкін. Ал жасөспірімдер, бұл жағдайда кесіп тастайды немесе тым көп қауіп төндіреді (мысалы, терезе үстінде тұрып, кейбір дәрі-дәрмектерді немесе улы заттарды ішуді қалайды). Ақыр соңында, өліммен ойындар үнемі өзін-өзі бұзатын мінез-құлыққа айналуы мүмкін, бұл есірткі, алкоголь, тәуекелге үнемі ұмтылу.
Суицидтік мінез-құлықтың келесі түрлері бар:
Демонстративное поведение негізінде ұмтылысы жатыр жасөспірімнің назарын өзіне және өз проблемалары, көрсету, оған қиын жеңе өмірлік жағдайларға. Бұл көмек сұраудың бір түрі. Әдетте, өзіне-өзі қол жұмсау әрекеттері өзіне нақты зиян келтіру немесе өмірден айыру үшін емес, басқаларды қорқыту, жасөспірімнің проблемалары туралы ойлануға мәжбүр ету, оған деген әділетсіз қарым-қатынасын "жүзеге асыру" үшін жасалады.
Аффективті суицидтік мінез-құлық. Мұндай жағдайларда жасөспірім өзінің іс-әрекетінің нақты жоспары жоқ импульсивті әрекет етеді. Әдетте, күшті теріс эмоциялар-реніш, ашу - ыза-шындықты нақты қабылдауға көлеңке түсіреді, ал жасөспірім оларды басшылыққа алып, өзіне-өзі қол жұмсау әрекеттерін жасайды.
Шынайы суицидтік мінез-құлық. Ол ойластырылған іс-қимыл жоспарымен сипатталады. Жасөспірім дайындық жасауға суицидтік әрекеттер. Суицидтік мінез-құлықтың бұл түрімен жасөспірімдер туыстары мен достарына жіберілетін жазбаларды жиі қалдырады, онда олар барлығымен қоштасады және олардың әрекеттерінің себептерін түсіндіреді. Әрекеттер ойластырылған болғандықтан, мұндай суицид әрекеттері көбінесе өліммен аяқталады.
Суицид - бұл тым табиғи емес және түбегейлі қадам, сондықтан оны жасау туралы шешім бірден жетілмейді. Әдетте, оның алдында ұзақ немесе аз тәжірибе кезеңі, мотивтермен күресу және жағдайдан шығудың жолын іздеу болады.
Суицид алдын алу
Кез келген суицидалды мінез-құлық баланың жауапта ересектер!
Барлық намекам арналған суицид кәсіподақ байыптылықпен. Көмекке шақыру жалғыздық дағдарысына араласудың ерекше мүмкіндігі бар көмекші адамның реакциясын қажет ететініне күмән жоқ.
Біріншіден, баламен сөйлесу, оның жағдайы туралы сұрақтар қою, болашақ туралы әңгімелесу, жоспар құру қажет. Бұл әңгімелер оң болуы керек. Балаға оптимистік көңіл-күйді "шабыттандыру", сенімділікті ояту, өз мақсаттарына қол жеткізе алатындығын көрсету керек. Баланы "әрдайым қанағаттанбаған" және "ренжіген" деп айыптамау үшін оған жеке басының жағымды жақтары мен ресурстарын көрсету жақсы. Оны басқа жігіттермен салыстырудың қажеті жоқ – табысты, Көңілді, ақкөңіл. Бұл салыстырулар жасөспірімнің өзін-өзі төмен бағалауын күшейтеді. Сіз тек жасөспірімді-бүгінгі жасөспірімді-кешегі жасөспіріммен салыстырып, ертеңгі жасөспірімнің оң бейнесін жасай аласыз.
Екіншіден, баламен жаңа істер жасау. Күн сайын жаңа нәрсені үйрену, бұрын-соңды болмаған нәрсені жасау. Күнделікті өмірге әртүрлілік қосыңыз. Спортзалға жазылу немесе, кем дегенде, таңертеңгілік жаттығулар жасау, жаңа серуендеу маршруттарын салу, демалыс күндері қызықты экскурсияға бару, үй міндеттерін орындаудың жаңа тәсілдерін ойлап табу, кинотеатрға, көрмелерге бару, үйде жалпы тазалау жасау әдеті бар. Сіз үй жануарларын ала аласыз-ит, мысық, хомяк, попугая немесе балық. Қорғансыз тіршілік иесіне қамқорлық жасау баланы жұмылдырып, оны жағымды күйге келтіре алады.
Үшіншіден, күн тәртібін сақтау қажет. Оның ұйқысы жақсы, дұрыс тамақтанғанына, таза ауада жеткілікті уақыт болғанына және спортпен шұғылданғанына көз жеткізу керек. Депрессия-бұл психофизиологиялық жағдай. Осы кезеңде жасөспірімнің физикалық жағдайын сақтау қажет.
Баланы суицидтік көріністерден не ұстай алады:
● Баламен қамқор қарым-қатынас орнатыңыз.
● Мұқият тыңдаушы болыңыз.
● Қарым-қатынаста шынайы болыңыз, мазасыз жағдай туралы тыныш және түсінікті сұраңыз.
● Психикалық ыңғайсыздықтың көзін анықтауға көмектесіңіз.
● Барлық мәселелерді сындарлы түрде шешуге болатынына үміт ұялатыңыз.
● Балаңызға оның жеке ресурстарын түсінуге көмектесіңіз.
● Баланы қазіргі уақытта сәтті жүзеге асыруға қолдау көрсетіңіз және көмектесіңіз
● болашаққа перспективаны анықтаңыз.
● Балаға ыңғайлы болу үшін отбасында жайлы жағдай жасаңыз.
● Отбасында бірлескен мерекелер, еңбек, мәдени демалыс және т. б. ұйымдастырыңыз.
● Балаңыздың достарымен сөйлесіңіз, үйде балаңыздың достарымен кездесулерді ұйымдастырыңыз.
● Балаңызды ол сияқты түсінуге және қабылдауға үйреніңіз.

Просмотров: 320


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст