"Тексерілді" "Тексерілді»
"Тексерілді "" Тексерілді»
оқу ісінің меңгерушісі оқу ісінің меңгерушісі
директордың оқу ісі жөніндегі орынбасары "Иванков НМ" КММ директоры»:
_______Смусенко О. С. _ _ _ _ _ _ _ Е. Ж. Рахимжанов
"_____"_____ 20___г "_____"_____ 20___г
ЖҰМЫС
дарынды балалармен
орыс тілі мен әдебиеті мұғалімдері
Калтенбергер Алла Владимировна
Иванков ЖМ "КММ»
Түсіндірме жазба
Дарынды балалар-біздің игілігіміз. Қабілетті балаларды анықтау және олармен жұмыс істеу мектеп пен әр мұғалімнің өзекті міндеті болып табылады.
Жалпы және нақты дарындылықты ажыратыңыз. Балалардың жалпы дарындылығы-Бұл сәтті дамудың, содан кейін көптеген іс-шараларда сәттіліктің негізін құрайтын қабілеттердің кең спектрі. Адамның белгілі бір қызмет түріндегі жетістігі нақты дарындылыққа байланысты.
Баланың дарындылығын оның мектеп немесе мектептен тыс істерімен ғана емес, сонымен бірге өзі бастаған іс-әрекеттерімен де бағалау керек. Кейбір жағдайларда дарындылықтың қалыптасуын кешіктіретін себеп, қабілеттердің ықтимал жоғары деңгейіне қарамастан, баланың дамуындағы белгілі бір қиындықтар: мысалы, кекіру, алаңдаушылықтың жоғарылауы, қарым-қатынастың қайшылықты сипаты және т.б. мұндай балаға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету кезінде бұл кедергілерді алып тастауға болады.
Осылайша, әр түрлі балалардағы дарындылық көп немесе аз айқын түрде көрінуі мүмкін.
Балалық шақтағы дарындылықты адамның өмір жолының келесі кезеңдеріне қатысты психикалық даму әлеуеті ретінде қарастыруға болады. Алайда, балалық шақтағы дарындылықтың ерекшелігін ескеру қажет (ересек адамның дарындылығынан айырмашылығы).
1) балалардың дарындылығы көбінесе жас дамуының заңдылықтарының көрінісі ретінде әрекет етеді. Әр бала жасында қабілеттерді дамытудың өзіндік алғышарттары бар.
2) жас, білім беру, мәдени мінез-құлық нормаларын, отбасылық тәрбие түрін және т.б. өзгерту әсерінен "балалардың дарындылық белгілерінің жойылуы мүмкін.
3) балалардың дарындылығын қалыптастыру динамикасының өзіндік ерекшелігі көбінесе психикалық дамудың біркелкі емес (сәйкес келмеуі) түрінде көрінеді. Нәтижесінде бір белгілері бала идентификациялауға ретінде дарынды, басқа да отстающий психикалық дамуы.
4) балалардың дарындылығының көріністерін көбінесе осы баланың неғұрлым қолайлы өмір сүру жағдайларының нәтижесі болып табылатын оқытудан (немесе кеңірек – әлеуметтену дәрежесінен) ажырату қиын.
Балалық шақта көрінетін дарындылық белгілері, тіпті ең қолайлы көрінетін жағдайларда да, біртіндеп немесе өте тез жоғалып кетуі мүмкін екенін есте ұстаған жөн. Бұл жағдайды ескеру әсіресе дарынды балалармен практикалық жұмысты ұйымдастыруда өте маңызды.
Мақсаты: ақыл-ой жағынан дарынды оқушыларды дамыту үшін жағдай жасау; оларды оқыту сапасын арттыру, жеке қабілеттерін дамыту мүмкіндіктерін кеңейту, оқушылардың әлеуметтік бейімделу жағдайларын жақсарту, "мұғалім – дарынды оқушы", "дарынды оқушы – оқушы", "дарынды оқушы – ата-ана"жүйелеріндегі қатынастарды үйлестіру.
Міндеттері:
дарынды балаларға өзін-өзі ашуға көмектесу (олардың шығармашылық бағыты, қарым-қатынаста өзін-өзі таныстыру); - оқушының жеке басының өзін-өзі жүзеге асыруына ықпал ететін әр түрлі шығармашылық және ғылыми іс-әрекеттерді ұйымдастыру, практикалық ойлауды жетілдіру; әр баланың табиғи бейімділігі мен шығармашылық әлеуетін анықтау және дамыту, оның бейімділігі мен мүмкіндіктерін іске асыру; - оқушылардың сабақтық және сабақтан тыс іс-әрекеттерін біріктіру; оқушылардың жобалық іс-әрекетін; оқушылардың физикалық және психикалық денсаулығын сақтау, өзін-өзі жоғары бағалауды сақтау, өзін-өзі дамытудың негізгі қабілеті ретінде оқу қабілетін қалыптастыру; балалардың дамуының максималды деңгейіне жету үшін Орыс тілі мен әдебиеті сабақтарында инновациялық педагогикалық және ақпараттық технологияларды қолдану.
Дарынды оқушылармен жұмыс түрлері.
күшті оқушылармен топтық сабақтар; факультатив; үйірме; конкурстар мен конференциялар; зияткерлік марафон; олимпиадаларға қатысу; жеке кеңестер.
Дарындылық көрінісінің әртүрлілігін, әртүрлілігін және жеке ерекшелігін ескере отырып, дарынды балаларды оқыту және дамыту бойынша жұмысты ұйымдастыру келесі сұрақтарға алдын-ала жауап беруді талап етеді:
дарындылықтың қандай түрімен айналысамыз (жалпы немесе арнайы спорт, көркемдік немесе басқа); дарындылық қандай түрде көрінуі мүмкін: айқын, жасырын, әлеуетті; дарындылармен жұмыс істеудің қандай міндеттері басым: қолма-қол қабілеттерді дамыту; психологиялық-педагогикалық қолдау және көмек; дарынды балалармен іс-әрекеттің тиімділігі.
Дегенмен, сараланған және дараланған тәсілдерді жүзеге асыру жағдайында аралас оқыту негізінде дарынды балалармен жұмыс жасау ең перспективалы және тиімді екенін мойындау керек.
Дарынды балалармен жұмыс істеудің негізгі стратегиялары
Қазіргі орыс қоғамында ерекше ойлайтын, Шығармашылық, Белсенді, қойылған міндеттерді стандартты емес шеше алатын және жаңа, перспективалы мақсаттарды тұжырымдай алатын адамдарға қажеттілік артып келеді. Жаппай білімге деген көзқарас зияткерлік ресурстарды дамыту мүмкіндігін азайтты, тек Ресейдегі қазіргі білім беру реформасы дарынды балаларды қолдауға қайта жүгінуге мүмкіндік берді, өйткені дарынды жастар болашақ ұлттық, кәсіби элиталар.
Мұндай жағдайда дарынды балаларды қолдау, дамыту және әлеуметтендіру білім беру жүйесінің басым міндеттерінің біріне айналатыны сөзсіз. Дарынды, талантты балаларды анықтау, оқыту және тәрбиелеу процесі білім беру жүйесін жетілдірудің жаңа міндетін құрайды, өйткені дарынды балаларды бүгін оқыту – барлық балаларды ертең оқытудың үлгісі. Алайда, шығармашылық және зияткерлік әлеуеті жоғары балалардың дарындылығын дамытудың қазіргі проблемасы әлі толық шешімін таппайды. Қиындық-дарынды балалармен жұмыс жасаудың ерекшелігі. Дарынды балалармен жұмыс істеуге арналған арнайы рецепт жоқ. Табиғи табиғаты бойынша балалардың көпшілігі дарынды. Мәселе мынада, олардың бәрі бұл туралы білмейді. Балалардың "ашылмаған" проблемасы-отбасындағы тәрбие әрқашан баланың жеке басын ашуға көмектеспейді, ал мектептегі оқу процесінің жүйесі әр баланың ерекшеліктерін "қарастыруға" мүмкіндік бермейді. Жалпы білім беретін мектептегі оқу процесі бала оған қойылатын талаптардың стандартына сәйкес келуі керек деп болжайды. Осылайша, дарындылық құбылысының әмбебаптығы мен күрделілігі дарынды балалармен жұмыс істеудің әртүрлі бағыттарының, формалары мен әдістерінің орындылығын анықтайды. Міне, мұқият назар аударуды қажет ететін кейбір проблемалық мәселелер:
1. Оқушылардың осы санатымен жұмыс істейтін педагогтарды ғылыми-әдістемелік қолдаудың әлсіреуі.
2. Мұғалімдердің оқытуды даралауға дайын еместігі.
3. Қабілетті және дарынды балаларды психологиялық-педагогикалық қолдау проблема болып қала береді.
4. Қабілетті және дарынды балалардың ата-аналары әдістемелік және практикалық көмек көрсетуді қажет етеді.
5. Оқушылардың табиғи бейімділігін дамыту үшін жағдай жасауда мұғалімдер мен ата-аналардың ынтымақтастығын жетілдіруді талап етеді.
Бұл проблемалар дарынды балалардың шығармашылық және зияткерлік әлеуеті толық ашылмайтындығына әкеледі. Дарынды балаларды оқыту және дамыту мәселесі барлық педагогикалық қоғамдастықтың мұқият назарын және тығыз өзара әрекеттесуін талап етеді.
Дарынды тұлға-зияткерлік, академиялық, шығармашылық, көркемдік, психомоторлық салада (көшбасшылық) өзінің функционалдық немесе әлеуетті мүмкіндіктерімен орта деңгейден ерекшеленетін тұлға.
Дарындылық-бұл іс-әрекеттің нақты немесе ықтимал сәтті орындалуын және орташа деңгейден жоғары аталған бір немесе бірнеше салада нәтиже алуды қамтамасыз ететін жеке қасиеттер жиынтығы. Әдетте дарындылық қабілеттердің генетикалық анықталған компоненті - "сыйлық" деп аталады, ол көбінесе дамудың нәтижесін де, оның қарқынын да анықтайды. Генетикалық сыйлық қоршаған орта арқылы ашылады және ол оны басады немесе оны ашуға көмектеседі.
Дарындылықтың жетекші компоненті-мотивациялық.
Танымдық қабілет дарынды тұлғаның құрылымында басым орын алады және үлкен күшпен, тұрақтылықпен және тиімділікпен сипатталады.
Айырмашылығы тұлғалардың жай ғана жоғары деңгейдегі қабілеттерін желтоқсандағы дарынды тұрады дәл әртүрлілігі деңгейін, күш-үстем мотивация. Мотивацияның жоғары деңгейінің арқасында дарынды тұлға кейде қабілеттерінің жоғары деңгейіне ие басқаларына қарағанда айтарлықтай нәтижелерге қол жеткізеді.
"Дарынды балалар" бағдарламасының теориялық негіздерін жасау кезінде бастапқы ретінде келесі тұжырымдамалық ережелер қолданылды: