Жетекші:
Сәлеметсіз бе, балалар. Сіздерді "Музыкалық қобдиша"ойын танымдық бағдарламасында көргеніме қуаныштымын. Айтыңызшы, қазір менің қолымда не бар?
Балалар жауап береді.
Қорап, әр түрлі бөліктерге арналған қорап.
Ол қорап емес, әсіресе кеуде емес.
Мүмкін, қорапта маңызды нәрсе жатыр,
Әже қорапты жасырып, күңкілдегені бекер емес.
Мүмкін, гномдар баяғыда өмір сүрген шығар,
Мүмкін, ағаш ұсталары бізге терезені кесіп тастайтын шығар,
Кенеттен сиқырлы құлып және шаммен би,
Ханымдар мен мырзалар аяқ киімді ұрады.
Мүмкін музыкант қорапта отырады,
Ал сиқырлы әлем щелочку арқылы көрінеді.
Онда рояль, баян және саксофон бар,
Ол музыка мен ноталар жазады.
Қорап, қорап бүгін бізге керек.
Сонымен, достар, назар ойын басталады.
Балалар, музыкалық қорап бізге көптеген қызықты тапсырмалар мен тосынсыйлар дайындады. Ойнайық? Сонымен, мен қорапты ашып, бірінші тапсырманы аламын. (Жүргізуші сұрақ белгісін алады)
1. Музыкалық жұмбақтар конкурсы жарияланады.
Қолына сен оны аласың,
Онда растянешь, онда сожмешь!
Керемет, талғампаз,
Орыс, екі қатарлы.
Ойын, тек тронь,
Оның аты кім?
Гармонь.
Үш ішекті, қатты ойнайды
Тот құралы — "Үшбұрыш".
Тезірек таны-ка,
Бұл не?
Балалайка
Менімен бірге серуендеуге оңай,
Менімен жолда Көңілді,
Мен крикунмын, мен буянмын,
Мен қатты, дөңгелек...
Барабан
Мен үш аяғымда тұрамын,
Қара етіктегі аяқтар.
Тістері ақ, педаль.
Аты қалай болады? ...
Рояль
Қыз ән салғандай,
Ал залда жарқырағандай.
Әуен өте икемді.
Бәрі тыныш: ойнайды...
Скрипка
Бұл қандай ғажайыптар? Орманда біз дауыстарды естиміз,
Балалар оттың жанында отырады, ән айтады және оған қарайды.
Ол кенеттен естілуі үшін, бастау үшін жолды қысыңыз.
Ал жолдар жеті немесе алты, біз оның артықшылықтарын санамаймыз.
Барлық оған оңай деп жақсы, қалай ол зовется?
Гитара
Жақсы, тапсырманы жақсы орындады. Қорап бізге тағы не дайындағанын көрейік. (Жүргізуші қобдишадан Баян бейнеленген парақты алып тастайды.)
2.Музыкалық аспаптар.
Балалар, сіз барлық музыкалық аспаптардың дауысы бар екенін білесіз. Оларды тыңдайық.
Жүргізуші әртүрлі музыкалық аспаптардың дыбыстарын тыңдауға мүмкіндік береді, оларды кезекпен атайды.
Екінші тапсырмада музыкалық аспаптардың дауыстарын табу керек. Сонымен сұрақ. Қандай құрал естіледі?
Аспаптар: гармонь, балалайка, барабан, рояль, скрипка, гитара. Қатысушылар құралдарды болжайды.
Жарайсыңдар балалар, тапсырманы орындады. Қораптың тағы не дайындағанын көрейік.
(Жүргізуші қораптан нота алады.)
Бұл тақырып қалай аталады?
Балалар жауап береді: ескерту.
Балалар, ноталар не үшін қажет?
3. Келесі байқау "Әуенді тап" деп аталады.
Қазір әр түрлі мультфильмдер мен кинофильмдерден әндер шырқалады, оларды дұрыс атау керек.
1. "Әже кірпі","Ұшатын кеме" мультфильмінен;
2. "Табу бюросы"мультфильмі;
3. "Үш мушкетер"көркем фильмі;
4. "Адасқан попугаяның оралуы"мультфильмі;
5. Маша және аю "мультфильмі;
6. "Алеша Попович және Тугарин жылан"мультфильмі;
7. "Чип пен Дейл көмекке асығуда"мультфильмі.
Тағы да сіз тапсырманы сәтті орындадыңыз, жарайсыңдар. Тағы да музыкалық қорапқа қарайық.
Жүргізуші қораптан тартылған допты алады.
4. Музыкалық доп.
Балалар отырды, ойын бізге қонаққа келді.
Шеңберде, балалар, болыңдар, қол ұстасыңдар.
Мы попрыгаем немножко және похлопаем-да алақандары,
Присядем на жолды попрыгаем мпа.
Қолын наразылығын білдірген крепко пожмем ойнауға скорей бастаймыз.
Келесі ойын "музыкалық доп" деп аталады. Көңілді музыка астында сіз допты шеңберге өткізесіз. Музыка тоқтаған кезде, қолында доп болған адам шеңбердің ортасына шығады және әннің соңында барлық жеңілгендерді күтетін тапсырманы күтеді.
Оқушылар жетекшінің тапсырмаларын болжайды:
1. Бұл қандай музыкалық белгі?
(Скрипкалық кілт)
2. Сүйікті әніңіздің екі жолын айтыңыз.
3. Сіз қандай композиторларды білесіз?
4. Ноталардың реті бойынша атаңыз.
5."Шляпа" Ойыны.
Тағы да, қорап бізді шақырады, бұл жолы бізді не күтеді. Жүргізуші қорапты ашып, шляпаны алады.
Біздің шляпамыз қарапайым емес, шляпамызды алып тастаңыз.
Кім оны бір рет кисе де, көршісінің ойы сол сағатты біледі.
Ал оны кім киеді, ол қандай музыкалық белгілерді біледі, кім бірінші болжайды, ол шляпаны киеді.
Жүргізуші кезекпен музыкалық белгілерді көрсетеді: басс кілті, кідіріс, екі біріктірілген нота, өткір, бемол. Егер балалар музыкалық белгілерді білмесе, жүргізуші түсініктеме береді.
Бас кілті. Бұл кілтті төмен дыбыстық құралдар пайдаланады: виолончель, бассейн және басқалар. Ерлерге арналған вокалдық музыка да баспен жазылады.
Үзіліс-бұл үзілістің ұзақтығын білдіретін арнайы белгінің көмегімен көрсетілген музыка дыбысындағы үзіліс.
Нота-музыкалық шығарманың дыбысын белгілеу.
Өткір-нотаны жарты тонға көтерудің белгісі.
Бемоль құрылысы белгісі төмендету, нота еденге боялады.
6. "Музыкалық үзіліс"ойыны.
Біздің қорапта тосынсыйлар әлі аяқталған жоқ. Бізді не күтіп тұрғанын көрейік. Жүргізуші қораптан Музыкалық үзіліс алады.
Біз бұл белгіні көрдік. Балалар, ол қалай аталады. Дұрыс, бұл Музыкалық үзіліс. Міне, бізде Музыкалық үзіліс уақыты келді. Мен сізді ойнауға және билеуге шақырамын. Әнді мұқият тыңдап, тапсырманы орындаңыз. Музыкалық ойын естіледі:
1. Мақта, мақта, мақта.
7. "Сюрприз" біздің қорап скучно нәрсе. Мүмкін тағы бір тосынсый бар шығар? Жүргізуші қораптан кәмпит шығарады. Міне, тосын сый, менің ойымша, жігіттер оны тапты. Барлық жұмбақтар табылды, қорап және маған ұнады.
Барлық бізге көңіл күйді көтереді,
Музыка әрқашан жақсы.
Біз онымен кездесуді асыға күтеміз,
Бізге ауа сияқты музыка керек.
Біздің музыкалық ойынымыз аяқталды.
Қош бол, жаңа кездесулерге дейін