Жол ережелері туралы.
(4класс)
Мақсаты: - оқушылардың ЖҚЕ бойынша білімдерін бекіту және қайталау;
- жол белгілерін қайталау;
- реттеушінің қимылдары;
- ЖЖЕ саналы пайдалану дағдыларын, зейінін тәрбиелеу;
күнделікті өмір.
Құрал - жабдықтар: - жол белгілері бар плакаттар;
- жол белгілері;
- конкурстарға арналған тапсырмалары бар карточкалар.
1. Кіріспе бөлім.
Жетекші. Қайырлы күн қымбатты балалар. Бүгін бізде жол қозғалысы ережелері бойынша сыныптан тыс іс-шара өтеді. Біз қалада тұрамыз. Біздің қаламыздың көшелерімен көптеген жеңіл және жүк көліктері, троллейбустар мен автобустар жүреді. Ешкім ешкімді мазаламайды. Себебі, көлік жүргізушілері мен жаяу жүргіншілер үшін нақты және қатаң ережелер бар. Жолды кесіп өту оңай емес. Бізге не және кім көмектесетінін айтыңыз:
- бағдаршам сигналдары;
- жол белгілері;
- реттеушінің қимылдары.
- жол таңбалары.
Есік қағылды. Данно Кіреді. (смущен, огорчен).
Данно. Үлкен және шулы қалаға бір рет,
Мен адасып кеттім, жоғалып кеттім.
Бағдаршам белгілерін білмеу,
Көліктің астына түсіп кеттім!
Автобустар, машиналар,
Жолда реттеуші.
Шынымды айтсам, білмеймін,
Мен жолды қайда Өтемін.
Жетекші. Данно Отырыңыз. Енді балалар сізге қала көшелерінде өзін қалай ұстау керектігін айтады.
2. Выступление оқушы.
(Балалар жол белгілерін және басқа сигналдарды қолында ұстайды).
1. Алаңдар мен қиылыстардан
Биіктіктен тірекке қарайды
Қорқынышты және байсалды көрінеді
Өте маңызды бағдаршам.
Ол сыпайы және қатал,
Ол бүкіл әлемге танымал.
Ол көшеде кең
Ең маңызды командир. (Бағдаршам)
1. Егер жарық қызыл болса,
Сондықтан қозғалу қауіпті,
Жарық жасыл дейді:
Жаяу жүргіншілерге жол ашық!
Сары жарық-ескерту:
Қозғалыс үшін сигнал күтіңіз.
Даусыз тыңдау керек
Бағдаршамның нұсқаулары.
Қозғалыс ережелері қажет
Қарсылықсыз орындаңыз. (Бағдаршам сигналдары).
1. Даңғылдар мен бульварлар –
Барлық жерде көшелер шулы,
Клубына қа тротуары бойынша
Тек оң жағында!
4. Әр жол өтеді
Және дұрыс және қарапайым,
Жаяу жүргіншілер өткелі қайда,
Сондай-ақ қиылыс! (Жаяу жүргіншілер өткелі)
5. Ауысу кезінде асықпаңыз,
Барлық көңілді қалдырыңыз
Және мұқият қараңыз
Солға және оңға.
6. Сіз маған және Федаға бара аласыз
Мұнда тек велосипед.
Сатып алмағаныңыз жақсы
Аналар бізге автомобильдер. (Велосипед жолы)
1. Мен белгі туралы сұрағым келеді,
Белгі осылай боялған:
Үшбұрышта балалар
Барлық аяқтардан бір жерге жүгіріңіз.
Бұл қандай белгі? (Балалар!)
1. Маңызды жол белгілері-
Компас ересектер мен балалар.
Балалар, сақ болыңыз!
Мүмкін емес нәрсені біліңіз.
1. Әлемде жол ережелері көп.
Олардың бәрін үйрену бізге кедергі болмас еді.
Бірақ негізгі ережелер движенья
Көбейту кестесін қалай білу керек!
Мостовой емес, ойнауға емес, сырғанауды,
Егер сіз сау болғыңыз келсе!
Данно. Рахмет балалар!
Боламын мойынсұнуға жоқ дау
Мен бағдаршамдармын.
Мен қозғалыс ережелеріне сай боламын
Жатады с уваженьем!
Жетекші. Балалар, көшелер мен жолдардың заңы өте қатал. Егер жаяу жүргінші көшеде қалағандай жүрсе, ережелерді сақтамаса, ол кешірмейді. Бірақ бұл заң өте мейірімді: ол адамдарды жазатайым оқиғалардан қорғайды, олардың өмірін сақтайды. Сондықтан жол қозғалысы ережелерін үнемі сақтау бәрімізге көшеден сенімді өтуге мүмкіндік береді. Бүгін сіз қонақтарға жол ережесін білетіндігіңізді көрсетесіз.
3. Конкурстар.
Сынып 3 командаға бөлінеді. (командалардың атауы, көрсетілімі)
"Бағдаршам" Командасы.
Бекетте кез келген уақытта,
Назар аударыңыз, назар аударыңыз
Сізге үш көзді бағдаршам –
Жасыл, сары, қызыл көз.
Ол бәріне бұйрық береді!
"Жол белгісі" командасы.
Ең кіші жол белгісі,
Ол ғана емес, сонымен қатар,
Адамдар сақ болыңыз,
Әр белгіні құрметтеңіз!
"Бекет" Командасы.
Бекетте кез келген уақытта
Жедел Күзет кезекшісі.
Ол бәрін бірден басқарады,
Оның алдында көпірде кім тұр!
1 "тыйым салынады – рұқсат етіледі"жаттығу сайысы.
Ережелер: Егер мен: "бағдаршамның жасыл жарығымен көшенің өтуі..." десем, онда сіз: "рұқсат етіледі!». Егер мен: "көпірде ойнау..." дейтін болсам, онда сіз: "тыйым салынады!».
Біз ойлаймыз, есте сақтаймыз, тез жауап береміз!
- Жақын келе жатқан көліктің алдында көшені жүгіріп өту... (тыйым салынады)
- Көшенің жер асты өткелінен өтуі ... (рұқсат етіледі)
- Оң жақтағы жолдың бойымен тас жолмен жүру ... (рұқсат етілген)
- Қызыл бағдаршаммен көшені кесіп өту ... (тыйым салынады)
- Велосипедшілерге цепляться за проезжающие машиналар ... (тыйым салынады)
- Қарттар мен қарт әйелдерге көшеден өтуге көмектесу ... (рұқсат етіледі)
- Жүріс бөлігіне жүгіріп шығу ... (тыйым салынады)
- Велосипедпен жүру, рульді ұстамау ...(тыйым салынады)
- Қауіпсіздік аралындағы көліктер ағынын күту ...(рұқсат етіледі) - сары бағдаршаммен көшені кесіп өту ... (тыйым салынады)
2 конкурс - " жол белгісін сал»
Жетекші. Бүгін мен мынадай хат алдым: "Біз, жол белгілері елінің тұрғындары, қиындықтамыз. Біз кедергіге тап болдық-Ақымақ. Енді біздің елімізде апаттар болып жатыр. Помогите нам!"Не болғанын қараңыз. Жол белгілері болмаса, машиналар мен жаяу жүргіншілер үшін өте қиын. Жол белгілері елінің тұрғындарына көмектесіңіз.
Әр команда жетіспейтін элементтерді аяқтау қажет жол белгілері бар картаны алады.
3 байқау - "кесетін машиналарды жина".
Әр команда тапсырма алады. Мозаиканы тезірек жинайтын команда жеңеді.
4 сайыс-капитандар үшін ойын.
Жұмбақ. Әлемде ешкім де мүмкін емес
Қолдың бір қимылымен
Өтіп бара жатқан адамдардың ағынын тоқтату
Және жүк көліктерін өткізіп жіберіңіз. (реттеуші)
Реттеуші-мысалы, бағдаршам бұзылған болса, жол қозғалысын реттейтін DPS қызметкері.
Команда капитандары шығады. Жүргізуші бағдаршамның сигналдарын көрсетеді, ал капитандар сигналға сәйкес келетін реттеушінің қимылын көрсетуі керек.
5 сайыс – математикалық.
Әр команда жол қозғалысы ережелері бойынша "тапсырма" алады.
1 тапсырма.
Мектептен 2 ұл және 3 қыз шықты. Олар жаяу жүргіншілер өткеліне жақындағанда, жасыл сигнал жыпылықтай бастады. Ұлдар жол бойымен жүгірді, ал қыздар келесі сигналды күтті. Қанша бала жолды дұрыс кесіп өтті және неге? (3 қыз: жолдан өту қауіпті, жақында сары және қызыл сигнал жанады).
2 тапсырма.
Маша мен Дима мектепке кешігіп келді. Троллейбус кетіп бара жатқанда олар аялдамаға шықты. Келесі уақытты күтуге уақыт болмады, содан кейін Дима троллейбус буферіне жабысып, Маша жаяу жүрді. Балалардың қайсысы дұрыс жасады? (Маша – троллейбус буферіне жабыса алмайтындықтан, бұл өте қауіпті).
3 тапсырма.
7 бала жолда доп ойнады. Екеуі үйге кетті. Қалғандары жолда ойнауға қалды. Қанша бала дұрыс жасады? (Бірде-біреуі-жолда ойнауға тыйым салынады).
4. Қорытынды бөлім.
Конкурстардың қорытындысы шығарылады.
Жетекші. Бүгін біз жол ережесін қайталап, көптеген жаңа және қызықты нәрселерді білдік. ЖҚЕ өте маңызды. Оларды әр ересек адам мен бала білуі керек. Оларды бұзбаңыз, сонда бізде жол апаттары болмайды, сіз мықты және сау болып өсесіз.