Жұмыс жоспары
дарынды оқушылармен
2 сынып
2020-2021 оқу жылына
Бастауыш сынып мұғалімі Шнайдер А. Г.________
Түсіндірме жазба
Дарынды балалар-біздің игілігіміз. Қабілетті балаларды анықтау және олармен жұмыс істеу мектеп пен әр мұғалімнің өзекті міндеті болып табылады.
Жалпы және нақты дарындылықты ажыратыңыз. Балалардың жалпы дарындылығы-Бұл сәтті дамудың, содан кейін көптеген іс-шараларда сәттіліктің негізін құрайтын қабілеттердің кең спектрі. Адамның белгілі бір қызмет түріндегі жетістігі нақты дарындылыққа байланысты.
Баланың дарындылығын оның мектеп немесе мектептен тыс істерімен ғана емес, сонымен бірге өзі бастаған іс-әрекеттерімен де бағалау керек. Кейбір жағдайларда дарындылықтың қалыптасуын кешіктіретін себеп, қабілеттердің ықтимал жоғары деңгейіне қарамастан, баланың дамуындағы белгілі бір қиындықтар: мысалы, кекіру, алаңдаушылықтың жоғарылауы, қарым-қатынастың қайшылықты сипаты және т.б. мұндай балаға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету кезінде бұл кедергілерді алып тастауға болады.
Осылайша, әр түрлі балалардағы дарындылық көп немесе аз айқын түрде көрінуі мүмкін.
Балалық шақтағы дарындылықты адамның өмір жолының келесі кезеңдеріне қатысты психикалық даму әлеуеті ретінде қарастыруға болады. Алайда, балалық шақтағы дарындылықтың ерекшелігін ескеру қажет (ересек адамның дарындылығынан айырмашылығы).
1) балалардың дарындылығы көбінесе жас дамуының заңдылықтарының көрінісі ретінде әрекет етеді. Әр бала жасында қабілеттерді дамытудың өзіндік алғышарттары бар.
2) жас, білім беру, мәдени мінез-құлық нормаларын, отбасылық тәрбие түрін және т.б. өзгерту әсерінен "балалардың дарындылық белгілерінің жойылуы мүмкін.
3) балалардың дарындылығын қалыптастыру динамикасының өзіндік ерекшелігі көбінесе психикалық дамудың біркелкі емес (сәйкес келмеуі) түрінде көрінеді. Нәтижесінде бір белгілері бала идентификациялауға ретінде дарынды, басқа да отстающий психикалық дамуы.
4) балалардың дарындылығының көріністерін көбінесе осы баланың неғұрлым қолайлы өмір сүру жағдайларының нәтижесі болып табылатын оқытудан (немесе кеңірек – әлеуметтену дәрежесінен) ажырату қиын.
Балалық шақта көрінетін дарындылық белгілері, тіпті ең қолайлы көрінетін жағдайларда да, біртіндеп немесе өте тез жоғалып кетуі мүмкін екенін есте ұстаған жөн. Бұл жағдайды ескеру әсіресе дарынды балалармен практикалық жұмысты ұйымдастыруда өте маңызды.
Мақсаты: ақыл-ой жағынан дарынды оқушыларды дамыту үшін жағдай жасау; оларды оқыту сапасын арттыру, жеке қабілеттерін дамыту мүмкіндіктерін кеңейту, оқушылардың әлеуметтік бейімделу жағдайларын жақсарту, "мұғалім – дарынды оқушы", "дарынды оқушы – оқушы", "дарынды оқушы – ата-ана"жүйелеріндегі қатынастарды үйлестіру.
Даму міндеттері:
* дарынды оқушылар тұлғасын дамыту;
* оқу қызметін дамыту, оның субъективтілігін дамыту;
* позитивті өзіндік тұжырымдаманы дамыту;
* шығармашылық дербестікті дамыту;
* коммуникативтік дағдыларды дамыту;
* рефлексивті дағдыларды дамыту.
Дарындылық көрінісінің әртүрлілігін, әртүрлілігін және жеке ерекшелігін ескере отырып, дарынды балаларды оқыту және дамыту бойынша жұмысты ұйымдастыру келесі сұрақтарға алдын-ала жауап беруді талап етеді:
* біз қандай дарындылықпен айналысамыз (жалпы немесе арнайы спорттық, көркемдік немесе басқа);
* дарындылық қандай түрде көрінуі мүмкін: айқын, жасырын, ықтимал;
* дарындылармен жұмыс істеудің қандай міндеттері басым болып табылады: қолма-қол қабілеттерді дамыту; психологиялық-педагогикалық қолдау және көмек көрсету; дарынды балалармен жұмыстың нәтижелілігі.
Дегенмен, сараланған және дараланған тәсілдерді жүзеге асыру жағдайында аралас оқыту негізінде дарынды балалармен жұмыс жасау ең перспективалы және тиімді екенін мойындау керек.
Дарындылықтың келесі түрлері бөлінеді:
* Практикалық қызметтегі дарындылық;
* Танымдық іс-әрекеттегі дарындылық;
* Көркемдік-эстетикалық қызметтегі дарындылық;
* Коммуникативтік қызметтегі дарындылық;
* Рухани-құндылық қызметіндегі дарындылық.
Дарынды балалардың ерекшеліктері
1.Олардың басқа құрдастарымен салыстырғанда зияткерлік қабілеттері, қабілеттерге бейімділігі, шығармашылық мүмкіндіктері мен көріністері жоғары.
2.Танымдық қажеттілік басым, белсенді, қанық емес.
3.Олар ақыл-ой жұмысынан қуанышты сезінеді.
Дарынды балалар санаттары
1.Ақыл-ой дамуының ерекше жоғары деңгейі бар балалар, бәрі бірдей.
2.Арнайы психикалық дарындылық белгілері бар балалар - ғылымның, өнердің белгілі бір саласындағы дарындылық.
3.Қандай да бір себептермен оқуда жетістікке жете алмайтын, бірақ жарқын танымдық белсенділігі, психикалық қойманың өзіндік ерекшелігі, ерекше ақыл - ой резервтері бар Студенттер.
Дарынды балалармен жұмыс істеу принциптері
1.Оқытуды саралау және даралау принципі (оларды іске асырудың ең жоғары деңгейі дарынды баланы дамытудың жеке бағдарламасын әзірлеу болып табылады).
2.Ұсынылған мүмкіндіктердің максималды әртүрлілігі принципі.
3.Оқушылардың қосымша білім беру қызметтерін таңдау еркіндігін қамтамасыз ету принципі.
4.Үйірмелер, секциялар, факультативтер, қызығушылық клубтары, ТБУ-да жұмыс істеу арқылы дарынды балалардың сабақтан тыс іс-әрекетінің рөлін арттыру принципі.
5.Оқушылармен жеке жұмыста пәнаралық байланыстар мәселесіне назар аудару принципі.
6.Мұғалімнің минималды рөлімен студенттердің бірлесіп жұмыс істеуі үшін жағдай жасау принципі.
Дарындылық түрлері:
- Жалпы зияткерлік (академиялық) дарындылық;
- Ақпараттық-коммуникативтік дарындылық;
- Шығармашылық дарындылық;
- Әлеуметтік дарындылық;
- Спорттық дарындылық.
Дарынды және талантты балаларға
келесі ерекшеліктер тән:
* Өте ерте көрінетін жоғары дамыған әділеттілік сезімі. Дарынды балалардың жеке құндылықтар жүйесі өте кең.
* Қоғамдық әділетсіздікті қатты қабылдайды. Белгілейді жоғары талаптар өзіне және айналасындағыларға және жанды дауыс бермейді арналған шындықты, әділдік, үйлесімділік және табиғатты.
* Шындық пен қиялды нақты тарата алмайды.
* Әзіл сезімі жақсы дамыған. Дарынды адамдар сәйкессіздіктерді, сөздерді ойнауды, "аттарды" жақсы көреді, құрдастары оны таппайтын әзіл-оспақты жиі көреді.
* Дарынды балалар үнемі "тістен тыс"мәселелерді шешуге тырысады. Олардың дамуы тұрғысынан мұндай әрекеттер пайдалы.
* Дарынды балалар үшін, әдетте, шамадан тыс қорқыныш тән, өйткені олар көптеген қауіпті салдарды елестете алады.
* Басқалардың сезімдерінің сөйлеу емес көріністеріне өте сезімтал және олардың айналасында пайда болған үнсіз кернеуге өте сезімтал.
Дарынды балаларда дамуға жататын ең маңызды қабілеттер мен дағдылар.
1. Танымдық қабілеттер мен дағдылар
Ақпараттың үлкен көлеміне ие болу.
Бай сөздік қоры бар.
Білгендерін жаңа материалға ауыстыру.
Себеп-салдар байланысын орнату.
Жасырын тәуелділіктер мен байланыстарды анықтаңыз.
Қорытынды жасау қабілеті.
Ақпаратты біріктіру және синтездеу қабілеті.
Күрделі мәселелерді шешуге қатысу.
Ақпаратты ұйымдастыру.
Күрделі идеяларды ұстай білу.
Нәзік айырмашылықтарды байқай білу.
Қарама-қайшылықтарға сезімталдық.
Ақпаратты іздеудің балама жолдарын пайдалану.
Жағдайларды талдау.
Бұл процестің өзін де, нәтижесін де бағалау мүмкіндігі.
Салдарын алдын-ала білу.
Қалыптастырып.
Гипотезаларды құру.
Идеяларды тәжірибеде қолдану.
Қайта құру қабілеті.
Ойлаудағы сыни көзқарас.
Жоғары қызығушылық.
2.Шығармашылық қабілеттер
Тәуекел ету қабілеті.
Дивергентті ойлау
Ойлау мен іс-әрекеттегі икемділік.
Ойлау жылдамдығы.
Ерекше идеяларды білдіру, жаңа нәрсе ойлап табу мүмкіндігі.
Бай қиял.
Аралас заттарды қабылдау.
Жоғары эстетикалық құндылықтар.
Дамыған түйсігі.
3. Эмоционалды саланың ерекшеліктері
Реалистік өзіндік тұжырымдама.
Басқаларға құрмет көрсетіңіз.
Адамдарға эмпатикалық көзқарас.
Басқа адамдардың ерекшеліктеріне төзімділік.
Интроспекцияға бейімділік бар.
Сынға төзімді көзқарас.
Заттар мен идеялармен бөлісуге дайын болу.
Тапсырманы орындауда табандылық.
Ойлау мен мінез-құлықтағы Тәуелсіздік
Сыйақыны күтуге шыдамсыздықтың болмауы.
Соревновательность.
Әзіл сезімі бар.
Адамгершілік мәселелерін талдауға сезімталдықты дамыту.
Өз күштері мен қабілеттеріне сенімділікті қамтамасыз ету.
Ішкі мотивация.
Дарынды балалармен жұмыс істеу стратегиясы
Дарынды балалармен жұмыс істеудің сәттілігі көбінесе бастауыш сынып оқушыларының осы санатымен жұмыс қалай ұйымдастырылғанына байланысты. Дарынды балаларды анықтау кезінде олардың кез-келген іс-әрекеттегі жетістіктері ескеріледі: оқу, көркемдік, физикалық және т. б.
Бұл кезең (1-4 жылдық оқу) балалардың мұғалімнің басшылығымен және өз бетінше оқу мазмұнын игеретіндігімен сипатталады. Бұл кезеңде оқушылардың шығармашылық, танымдық қабілеттерін дамытуға бағытталған біртұтас процесс ретінде сабақ пен сабақтан тыс жұмыстарды ұйымдастыру, әр оқушы өзінің эмоционалды, физикалық қажеттіліктерін жүзеге асыра алатын қосымша білім беру қызметтерін ұсыну өте маңызды.
Сабақ және сабақтан тыс іс-шаралар оқушы өз мүмкіндіктерін әр түрлі қызмет салаларында көрсете алатындай етіп құрылуы керек. Бұл жаңа білім мен жаңа тәжірибе алудың қайнар көзі ретінде маңызды және осы білімді сыныптардағы басқа қызмет салаларына айналдыруға негіз болуы керек.
Дарынды оқушылардың дамуына және жасырын дарындылық пен қабілеттерді анықтауға әсер ететін маңызды фактор сыныптан тыс тәрбие жұмысының жүйесі болып табылады.
Дарынды оқушылармен табысты жұмыс істеу шарттары.
Мұғалім болуы керек: